
"För litet stöd till barn med särskilda behov. Sex av tio lärare anser att de får för lite hjälp i arbetet med barn med särskilda behov. Det visar en undersökning från Lärarförbundet, skriver Lärarnas Tidning. 2 000 slumpvis utvalda lärare fick i undersökningen instämma i eller ta avstånd från påståendet "Vi har det stöd vi behöver för barn med särskilda behov". 59 procent tog avstånd, 17 procent instämde."
http://www.skolverket.se/sb/d/1269
Denna diskussion tycker jag fortfarande är så onyanserad. Några tankar!
http://www.skolverket.se/sb/d/1269
Denna diskussion tycker jag fortfarande är så onyanserad. Några tankar!
- När man synligör - ser man mer.
- Styrs alltid efterfrågan efter behov... och i så fall vems behov?
- Vilket stöd pratar vi om....definiera stöd...är det särskilda undervisningsgrupper, handledning, mindre elevgrupper, alternativa arbetssätt, material, fler vuxna....pengar?
- Jag tror på "koka soppa på en spik"-metoden.
/Åsa
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar